5 ورزش صبحگاهي

ورزش صبحگاهی

 

حتما خيلي وقت‌ها براي‌تان پيش آمده که صبح‌ها با شنيدن صداي زنگ ساعت، دل‌تان خواسته آن را سر به نيست کنيد…

چشم‌هاي‌تان را ماليده‌ايد و زنگ ساعت را با دلخوري و غرولند خاموش کرده‌ايد و 5 دقيقه بعد که زنگ هشدار ساعت‌تان دوباره اخطار بيدار باش به‌تان داد، آرزو کرده‌ايد که اي کاش مي‌شد بدون هيچ مزاحمتي، فقط يک ساعت اما با کيفيت، استراحت کنيد! همين‌طور خواب‌آلوديد که ناگهان به ساعت‌تان نگاهي مي‌کنيد ‌و مي‌بينيد حسابي ديرتان شده…

براي اينکه ديگر دچار چنين بي‌حوصلگي‌ها و وقت‌کشي‌هايي نشويد، خوب است قبل از بلند شدن از رخت‌خواب 5 حرکت کششي انجام بدهيد. اين حرکات باعث شل شدن و آرامش عضلات‌تان مي‌شود و کمک مي‌کند جريان خون‌تان بهتر شود و قبل از اينکه پاي‌تان را از تخت‌خواب روي زمين بگذاريد، خون به تمام قسمت‌هاي بدن‌تان برسد تا احساس انرژي و نشاط کنيد. اگر نگران ضيق وقت هم هستيد، بايد بگوييم که اين حرکت‌ها اگرچه چند دقيقه از وقت‌تان را مي‌گيرد اما روحيه‌تان را زيرورو مي‌کند که بازده کاري‌تان چند برابر مي‌شود.

ادامه خواندن “5 ورزش صبحگاهي”

دلایل خوب براي انجام ورزش صبحگاهي

ورزش صبح گاهی

 

هدف از انجام ورزش حرکت دادن بدن تا جايي است که امکان دارد. اما آغاز کردن روز با ورزش سبب مي‌شود تمام طول روز با نشاط و سرزنده باشيد. تحقيقات نشان مي‌دهد ورزش صبحگاهي سبب بهبود وضعيت خواب شده و براي متعادل نگه داشتن وزن و کاهش وزن بسيار مفيد است. يک مطالعه روي زنان داراي اضافه وزن 50 تا 75 ساله نشان مي‌دهد افرادي که در روزش‌هاي صبحگاهي شرکت مي‌کنند (4 ساعت در هفته) بهتر از ساير زنان مي‌خوابند. ورزش عصرگاهي سبب مي‌شود تا به خواب رفتن کمي سخت‌تر شود.

به ورزش صبح‌گاهي مانند يک قرار شغلي فکر کنيد که به راحتي نمي‌توانيد آن را رد کنيد. اگر شما دچار اضافه وزن هستيد بدانيد که بيماري‌هاي قلبي در کمين شماست. اگر همين حالا فکري به حال وزن‌تان نکنيد، وزن‌تان فکرهاي بدي براي شما خواهد داشت. 30 دقيقه ورزش صبح‌گاهي به طور متوسط اين ميزان کالري از بدن‌تان مي‌سوزاند.

ادامه خواندن “دلایل خوب براي انجام ورزش صبحگاهي”

بياييد به ورزش عادت کنيم!

بیایید به ورزش عادت کنیم

 

هيچ کس نمي‌تواند با اين جمله مخالفت کند که اگر مي‌خواهيد وزن‌تن کم شود بايد ورزش کنيد. اما خيلي از ما به دليل تنبلي، بي‌حوصلگي، پرمشغلگي يا هر بهانه ديگر از انجام ورزش طفره مي‌رويم، نخوردن غذا و رژيم غذايي را بر انجام ورزش ترجيح مي‌دهيم حال آنکه هيچ راهي براي کاهش وزن موفق بهتر از فعاليت جسماني و ورزش نيست.

کارشناسان مي‌گويند ورزش بايد مانند خيلی از کارهاي ديگر مثل درس خواندن، غذا خوردن، انجام امور بهداشتي و… بخشي از برنامه‌هاي روزمره ما باشد يعني مانند مسواک زدن ملزم به انجام آن باشيم. و البته از انجام آن لذت ببريم نه اينکه با سختي و مشقت خود را مجبور به انجام آن کنيم. شروع روز با ورزش بهترين زمان براي عادت کردن به ورزش است. اما اگر نمي‌توانيد هر زماني که برايتان مقدور است کمي ورزش کنيد وسط روز بعدازظهر و حتي عصر.

ادامه خواندن “بياييد به ورزش عادت کنيم!”

کنترل افسردگی سالمندان با تمرینات تنفسی و یوگا

درمان افسردگی

 

یافته‌های علمی پژوهشی، نشان از آن دارند که استفاده از تمرینات تنفسی و آرام‌سازی یوگا می‌تواند اثرات مثبت و قابل‌توجهی بر کاهش افسردگی در زنان سالمند داشته باشد.

روند بررسی دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که به دلیل پیشرفت‌های پزشکی و کاهش مرگ‌ومیر، جمعیت سالمندان، مرتباً افزایش یافته است. این افزایش جمعیت، به‌طور ویژه‌ای در مورد زنان صدق می‌کند، زیرا امید به زندگی در زنان شش تا هشت سال بیش از مردان است. در ایران نیز بنا بر اطلاعات ارائه‌شده توسط مرکز آمار و سرشماری ایران، به‌طورکلی حدود ۱۰ درصد از جمعیت را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند. ازاین‌رو مقابله با چالش‌های فراروی این پدیده و استفاده از تدابیر مناسب به‌منظور ارتقای وضعیت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان اهمیت زیادی دارد و در دستور کار جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.

ادامه خواندن “کنترل افسردگی سالمندان با تمرینات تنفسی و یوگا”

درمان دیسک کمر با حرکت نیمه کبری

حرکت ورزشی برای دیسک کمر

 

دیسک کمر عارضه ای دردناک است که گاهی بر روی فعالیت های روزمره تاثیر می گذارد، در این مطلب یک حرکت موثر برای بهبود دیسک کمر معرفی می شود

درمان دیسک کمر با حرکتی موثر

80 درصد افراد در طول زندگی دچار کمردرد می‌شوند. گاهی اوقات دلیل این کمردرد، دیسک کمر است که می‌توان با انجام برخی حرکات ورزشی میزان درد آن را کاهش داد. مشکل دیسک کمر معمولا در قسمت پایانی کمر ایجاد می‌شود. انجام حرکات ورزشی می‌تواند در کاهش درد و افزایش کارایی موثر باشد.

ادامه خواندن “درمان دیسک کمر با حرکت نیمه کبری”

افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟

ورزش های مناسب برای آرتروز

 

برای افرادی که به آرتروز مبتلا هستند ورزش می‌تواند مفید باشد و از درد و سفتی مفاصل جلوگیری کند.

به نقل از سایت MNT، افراد مبتلا به آرتروز به دنبال این هستند که بدانند چه ورزش‌هایی برای کاهش درد آنها و افزایش کارایی مفاصل‌شان مفیدتر است.

بهترین ورزش‌ها برای بیماران آرتروز عبارتند از :

۱. حرکات کششی

حرکات کششی می‌تواند انعطاف پذیری بدن بیماران را افزایش دهد و دامنه حرکت مفاصل را بیشتر کند. البته برنامه ورزش‌های کششی برای هر فرد متفاوت است و بستگی به این دارد که فرد بیمار در چه مفصلی مشکل دارد. معمولا حرکات کششی برای بیماران آرتروز به آرامی انجام می‌شود و در ناحیه زانوها، دست‌ها و آرنج‌ها صورت می‌گیرد. به صورت کلی برای انجام حرکات کششی باید ابتدا بدن را گرم کرد که این گرم کردن سه تا پنج ‌دقیقه انجام می‌شود و هر حرکت کششی را باید ۱۰ تا ۲۰ ثانیه انجام داد. می‌توان از حرکات ورزش‌هایی مانند یوگا استفاده کرد. بهتر است که بیماران آرتروز با فیزیوتراپ‌های خود برای انجام ورزش‌های کششی مشورت کنند.

ادامه خواندن “افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟”

دانلود آهنگ شهرام شکوهی به نام عشق ممنوع

شهرام شکوهی عشق ممنوع

دانلود آهنگ جدید شهرام شکوهی به نام عشق ممنوع

Shahram Shokoohi – Eshgh Mamnoo

ترانه : شهرام شکوهی ؛ موزیک : مهدیار معصومی ؛ تنظیم : آرش آزاد

+ متن ترانه عشق ممنوع از شهرام شکوهی

دلِ دیوونه ، هی دل دلِ دیوونه / تو که تنها نشستی کنجِ میخونه

تووی این شهرِ پُر از طبل های ممنوعه / عاشقی جرمه واسه عاقل و دیوونه

شهرام شکوهی عشق ممنوع | دانلود آهنگ شهرام شکوهی به نام عشق ممنوع

دلِ دیوونه ، هی دل دلِ دیوونه
تو که تنها نشستی کنجِ میخونه
تووی این شهرِ پُر از طبل های ممنوعه
عاشقی جرمه واسه عاقل و دیوونه
دل دیوونه
دلِ دیوونه ، دلی که خونه
تووی زندونِ تن از عاشقی میخونه
ای جانم ای یارم ، مستی و هوشیارم
ای جانِ جانانم ، دردی و درمانم
ای وای ، از دستِ یار
توبه کردم ، صد بار ، صد بار
ای وای ، توبه ی خود من شکستم
هر بار ، هر بار
ای وای ، از دستِ یار
توبه کردم ، صد بار ، صد بار
ای وای ، توبه ی خود من شکستم
هر بار ، هر بار
دلِ دیوونه ، هی دل دلِ دیوونه
تو که تنها نشستی کنجِ میخونه
تووی این شهرِ پُر از طبل های ممنوعه
عاشقی جرمه واسه عاقل و دیوونه
دل دیوونه
دلِ دیوونه ، دلی که خونه
تووی زندونِ تن از عاشقی میخونه
ای جانم ای یارم ، مستی و هوشیارم
ای جانِ جانانم ، دردی و درمانم ادامه خواندن “دانلود آهنگ شهرام شکوهی به نام عشق ممنوع”

توصیه‌های ورزشی برای افراد دیابتی

فواید ورزش کردن

 

افرادی که دیابت دارند می‌توانند با تغییر دادن سبک زندگی خود پیشرفت‌های تدریجی ایجاد کنند که به کنترل قند خون آنها کمک کند و کیفیت زندگی آنها را افزایش دهد.

ورزش کردن می‌تواند تغییر زیادی در زندگی افراد دیابتی ایجاد کند و باعث شود که زندگی آنها سالم‌تر باشد. پنج توصیه‌ای که می‌تواند به افراد دیابتی کمک کند تا بهتر ورزش کنند و آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند عبارتند از:

۱ـ از ورزش لذت ببرید

با یک فرد دیگر با هم ورزش کنید. بهتر است که با هم رقابت داشته باشید و یکدیگر را به رقابت تشویق کنید. ورزش را انتخاب کنید که از آنها بیشتر لذت می‌برید.

ادامه خواندن “توصیه‌های ورزشی برای افراد دیابتی”